Isnin, 28 Mac 2011

Repair kerusi lama

Aku memang tak reti duk diam dari kecil lg...bila dah takde apa nak buat...datang pula idea nak repair kerusi makan yang dah rosak tempat duduknya...jadi, aku pun beli barang- barang keperluan untuk projek aku ni. bahan utamanya, plywood, cat, berus, kertas pasir.
projek ni mengambil masa 3 hari untuk disiapkan...
tinggal satu ni je kerusi yang masih elok


potong plywood ikut bentuk asal kerusi...guna jigsaw je...

gosok plywood sampai licin


lepas sapu undercoat..baru boleh sapu cat..
aku cat tiga lapis sebab nak bagi nampak cantik.
setiap lapisan digosok dengan kertas pasir ..

setelah cat kering, tampal stiker 

pasang semula tempat duduk pada kerusi

lama dan baru...

set meja makan yang baru....

selamat mencuba.....







3 ulasan:

  1. bila buat kerja cam ni, buat satu work bench, atau kekuda paras pinggang , supaya tak sakit tangan dan bahu serta belakang..awak muda lagi dik oi....

    type kat google Wooden Workbenches tengok contohnya buat satu..

    BalasPadam
  2. http://www.tooled-up.com/MicroCategory.asp?MAN=Wooden-Workbenches&CID=26&SCID=302&MCID=1292&Referrer=yahoo


    sebagai contoh

    BalasPadam
  3. saya amat hargai nasihat tersebut...terima kasih...

    BalasPadam